CittaStoer
Leerlingen van groep 7 en 8 uit gemeente Alphen-Chaam schreven gedichten en maakten illustraties over een lokaal verhaal uit de tweede wereldoorlog. De zeven meest bijzondere dichtposters werden op 4 mei tentoongesteld.
Educatie die raakt. Met minder nemen wij geen genoegen.
Jij wel?
Wij maken betekenisvolle educatieconcepten voor kinderen, jongeren en volwassenen. Op school, maar ook op een evenement of andere locaties. Gericht op de thema’s kunst en cultuur, duurzaamheid en erfgoed. We ontwikkelen projecten en geven workshops.
Daarnaast begeleiden we onderwijsprofessionals, bijvoorbeeld in de vorm van teamtrainingen of individuele coaching.
Vanuit onze expertise creëren we de perfecte balans tussen vorm en inhoud. Maatwerk dus. We komen binnen in de belevings- en leefwereld van de deelnemers. En dat zie je terug. Kijk zelf maar.
Kunst- en cultuureducatie geeft ruimte om jezelf uit te drukken, en dat te delen met anderen. Het zorgt voor meer verbinding. Het geeft betekenis aan de wereld om je heen.
Dat kan alleen maar als de deelnemers zelf aan de slag gaan vanuit het creatieve proces.
Voor veel mensen heeft erfgoed een stoffig imago. Maar voor ons niet! Wij zien in erfgoed een schat aan spannende verhalen, bijzondere tradities en interessante voorwerpen die het waard zijn om te koesteren. Om te bewaren. Of toch niet?
Mens en milieu. Een scheefgegroeide relatie. Een relatie die wat ons betreft meer aandacht verdient. Duurzaamheidseducatie draagt bij aan bewustwording van onze toekomst. En die bewustwording is nodig om uiteindelijk gedragsverandering te realiseren.
Mens en milieu. Een scheefgegroeide relatie. Een relatie die wat ons betreft meer aandacht verdient. Duurzaamheidseducatie draagt bij aan bewustwording van onze toekomst. En die bewustwording is nodig om uiteindelijk gedragsverandering te realiseren.
Kunst- en cultuureducatie geeft ruimte om jezelf uit te drukken, en dat te delen met anderen. Het zorgt voor meer verbinding. Het geeft betekenis aan de wereld om je heen.
Dat kan alleen maar als de deelnemers zelf aan de slag gaan vanuit het creatieve proces.
Voor veel mensen heeft erfgoed een stoffig imago. Maar voor ons niet! Wij zien in erfgoed een schat aan spannende verhalen, bijzondere tradities en interessante voorwerpen die het waard zijn om te koesteren. Om te bewaren. Of toch niet?
Wij zijn een hechte club van creatieve makers van educatie. Wij zijn vakdocenten, trainers, co-teachers en ontwikkelaars. We zijn ook kunstenaars, regisseurs, dansers en muzikanten. Maar het belangrijkste, we zijn bofkonten, omdat we kunnen doen wat we het allerliefste doen: educatie maken die raakt. Meer weten over ons of wil je graag in contact komen met één van ons? Neem dan hier een kijkje of klik op één van de foto’s.
Hieronder vind je een kleine greep van de educatieve concepten die we maakten sinds we in 2009 startten als educatiebureau. En daar zijn we stiekem best wel trots op.
Leerlingen van groep 7 en 8 uit gemeente Alphen-Chaam schreven gedichten en maakten illustraties over een lokaal verhaal uit de tweede wereldoorlog. De zeven meest bijzondere dichtposters werden op 4 mei tentoongesteld.
PLOTS is een schoolbreed project voor het basisonderwijs waarin het leesplezier centraal staat. Leerlingen van groep 1 tot en met 8 worden door ‘Het boek’ -in een animatievideo- uitgedaagd om te bedenken hoe zijn verhaal verder gaat. Er is haast bij: hij verliest namelijk stukje bij beetje alle letters die nog niet gelezen zijn.
BRAM jeugdtheater en SNENS zijn al een tijdje goede vrienden. Het kan niet anders dat uit zo’n vriendschap mooie dingen ontstaan! We maken educatieve workshops die precies passen bij de wensen van de school én perfect aansluiten bij de voorstellingen van BRAM.
Hoe denkt de groep over (burgerschaps)thema's als discriminatie, solidariteit en seksuele geaardheid? Tijdens een beeldende workshop krijgt een groep leerlingen vragen. Zij geven hun persoonlijke antwoord door een vorm (in de kleur van het antwoord) op een canvas aan te brengen.
Tijdens deze workshop ga je in kleine groepjes praktisch aan de slag met creativiteitsontwikkeling. We gebruiken de Doe-het-zelf Toolbox voor diverse inspirerende opdrachten om te ervaren hoe 'makkelijk' het is om dit zelf te doen met de leerlingen.
De achter-achter-achter-achter-achterkleindochter van de Letterdief komt langs om vol trots het alfabetboek* van haar over-over-overgrootvader (en nog heel veel overs erbij!) te laten zien.
Footprinters is de verzamelnaam voor al onze duurzaamheidsprojecten op middelbare scholen waarin leerlingen aan de slag gaan met hedendaagse klimaatproblemen.
Met Zero Trash Island, een mobiele kermisattractie, toverden Tina & Tonnie in een handomdraai afvalcontainers om tot een spelshowparadijs voor jong en oud. Het bleek een daverend succes.
De interactieve animatievideo ‘De avonturen van Billie Beker©’ laat kinderen de wereld zien door de ogen van Billie Beker, een herbruikbare drinkbeker met menselijke gevoelens zoals afwijzing, verdriet, hoop, blijdschap en enthousiasme.
“Mijn adjudant is woedend. Ik heb twee cold cases die bijna verjaren, in de verkeerde kast gezet. Dat betekent dat ze deze maand moeten worden opgelost. Extra handjes, slimme koppen.”
De ErfgoedDetector scant de bezoekers of zij een stukje erfgoed bij zich dragen. Uiteraard gaat de beep van de detector altijd af en komen de bijzonderste voorwerpen en dito verhalen tevoorschijn.
Ontmoet Felix de Fluisteraar. Felix heeft de gave om persoonlijke verhalen op te vangen. Verhalen die zo bijzonder zijn, dat ze het meer dan waard zijn om te delen.
Oerlesestraat 89a | 5021TT Tilburg | 06 50 67 67 64 | info@snens.nl
Algemene voorwaarden | Privacy statement | Cookies | Disclaimer